Середа, 01.05.2024, 11:33
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід
Форма входу

Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [15]
Цикл уроків з розділу "Лексикологія" 5 клас [6]
Подано розробки уроків вивчення теми лексикологія в 5 класі.
Друзі сайту
Samsung Touch FAN Club
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Дивослово
Головна » Статті » Українська мова » Мої статті

Самостійна робота. Дієприкметник як особлива форма дієслова. Активні та пасивні дієприкметники

Дієприкметник як особлива форма дієслова. Активні та пасивні дієприкметники

Завдання для самоперевірки

Дієприкметник – це______________ форма дієслова, що виражає____________

________________________________ і відповідає на питання________________

А ще має ознаки прикметника:__________________________________________

_____________________________________________________________________

__________________________________________________________________  і

дієслова_____________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________.

 

                              Активні й пасивні дієприкметники

 

   Час

 

Дієвідміна

 

        Активні

                          Пасивні

 

Спосіб творенн      

 

Приклади

Спосіб творення

Приклади

 

Теперішній

     

 

      I

 

 

 

 

 

 

 

 

    

 

      II

 

 

 

 

 

 

 

Минулий

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                     

 

                    Дієприкметник як особлива форма дієслова

 

                                         Розподільний диктант

  1. Запишіть словосполучення у два стовпчики: у перший – дієприкметник з іменником, у другий – прикметником з іменником.

Міцні руки, зміцнілі руки; солона капуста, посолена капуста; побілена стеля, біла стеля; освітлена кімната, світла кімната; сухе листя, висушене листя; солодкий чай, посолоджений чай.

                                             Лінгвістична гра

  1. Відгадайте загадки. Підкресліть дієприкметники.

1 .Розстелений кожушок, на нім посіяний горошок. (                          ). 2. На татарському полі попутані коні, вузлики знать, та не можна розв’язать. (             ).

 3. Сидить баба на грядках, вся закутана в хустках. (                     ). 4.Повна діжа жита п’ятачком накрита. (                ). 5. Зимою біле, весною чорне, літом зелене, восени стрижене. (                  ). 6. Скручена, зв’язана, на кілок посаджена, по подвір’ю гуляє. (                   ). 7. Що можна побачити із заплющеними очима. (    ).

                                           Творче конструювання

  1. Запишіть словосполучення, ставлячи слова, що в дужках, в потрібній формі.

У (споруджений) будинку, на (зачинений) дверях, (посаджений) яблуня, на (відцвілий) дереві, (пожовклий) листям, на (замерзлий) землі, до (скошений) луків, на (заощаджений) кошти, у (написаний) листі, до (висушений) квітки.

  1. Утворіть дієприкметники

бачити –                                                   позеленіти –

замерзнути -                                          наповнити –

бажати -                                                   лежати –

в’янути -                                                   спекти –

перемогти –                                         молоти –                                                                            

  • Провідміняйте словосполучення:

достигаючі яблука, пожовтіле листя, завантажений вагон.

Категорія: Мої статті | Додав: dvbilinska (23.03.2016)
Переглядів: 2219 | Коментарі: 7 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Створити безкоштовний сайт на uCozCopyright MyCorp © 2024